poniedziałek, 30 grudnia 2019

Zatrzymanie przesyłki w cle/opodatkowanie VAT - FAQ

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. przesyłek i spraw związanych z opłatą należności, jak podatki i cła:

Jak sprawdzić status przesyłki*? 

 1. Wchodzisz na stronę z trackingiem:

na stronach wpisujesz swój numer przesyłki (który w przypadku AliExpress znajduje się w  Track Order)

Twoja przesyłka została zatrzymana w cle z WER Zabrze? 

Jeżeli na stronie z trackingiem pojawiło się:
Zatrzymanie przez urząd celny  
a później:
Zatrzymanie przesyłki w cle 
Typowa droga przesyłki zza granicy do miejsc w rejonie WER Zabrze
oznacza to, iż prawdopodobnie Twoja przesyłka zostanie obłożona VAT-em, bądź cłem i VAT-em. (W przypadku telefonów komórkowych VAT wynosi 23%). WER Zabrze słynie w Polsce z clenia i vatowania przesyłek, jeśli mieszkasz w rejonie przez nich obsługiwanym to musisz się liczyć, że zamawiając coś z zagranicy jest bardzo duża szansa, że dostaniesz od nich list.

Co robić dalej?

List od WER-u
  1. Czekaj na list polecony z instrukcjami oraz numerem magazynowym**.
  2. Wyślij na ich adres mailowy, bądź pocztowy: 
    • zrzut aukcji zakupionego produktu.
    • screen transakcji z konta bankowego
    • skan dowodu osobistego.
Wszystko w formacie .pdf.

 W tytule wpisz najlepiej pozycję księgi magazynowej paczki, który dostałeś w liście (bądź otrzymałeś przez tel).

Jeśli wszystko pójdzie dobrze to wkrótce celnicy puszczą przesyłkę a Ty przy odbiorze zapłacisz opłaty podatkowe/i celne oraz 1,23 zł za przesyłkę poleconą (bądź zostaniesz zwolniony z opłat).


*jedynie jeśli była zarejestrowana
**można również wcześniej zadzwonić i zapytać o numer, tym samym oszczędzimy sobie czasu na czekanie.

Kiedy wysłany jest list przez WER?

U mnie pokryło się to z datą "Zatrzymanie przesyłki w cle" z trackingu.

Kiedy paczka zostaje puszczona?

Trwa to zwykle kilka dni od czasu wysłania do nich maila/listu.

 

Jak długo idzie paczka z WER?

Do kilku dni. (1-3 dni).


Co jeśli nie wyślę im informacji w wyznaczonym terminie?

Po 20 dniach paczka najprawdopodobniej zostanie odesłana do nadawcy. Czy nadawca odda pieniądze? Zależy od przypadku. Jednak nie polecam tego robić, gdyż wszystkie takie działania sprawiają, że Polacy są źle postrzegani przez Chińczyków. Przez takie przypadki uważają nas wszystkich (także tych co zawsze są uczciwi) za kombinatorów i naciągaczy. Zamawiając przesyłkę z zagranicy należy zawsze brać pod uwagę dodatkowe opłaty, żeby się później nie rozczarować.

164 komentarze:

  1. Moja paczka została odesłana, bez podania przyczyny. Nie była zatrzymana na cle.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wątpliwą przyjemność !@# się z tą instytucją średnio raz, dwa w miesiącu. Nie znam bluzgów i przekleństw dostatecznie wulgarnych by opisać to, jak działa WER i UC w Zabrzu.
    Byli zawsze beznadziejni i bez ambicji, ale to się tam dzieje od nowego roku przechodzi ludzkie wyobrażenie.

    Telefony kontaktowe możecie od razu wsadzić sobie w cztery litery. Wredna !@#$ spod **28 odkłada słuchawkę na bok, więc nie dodzwonicie się nigdy. Kiedyś jak się obrobili z ekspediowaniem paczek to od 12 do 15 dało się po wielu próbach wdzwonić. Już nie.

    Z kolei UC przy komplecie faktura deklaracja clił bez zwłoki. Teraz mają komplet papierów i to im mało. Żeby mafię paliwową ścigali z takim zapałem...

    Skutkiem czego zamiast załatwić temat w dwa dni, cała procedura (POWTARZAM BEZ SENSU!) przedłuża się do dwóch tygodni i więcej.
    Więc EMS przeleci pół globu w 2 dni, a w cle gnije co najmniej następne dwa tygodnie.

    Oby cały WER Zabrze szlag trafił, świat stanie się odrobinę lepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie zaznaję tej "przyjemności" na swojej skórze. Nikt nie odbiera telefonu, a z kontaktu mailowego dowiedziałam się, że nadesłane przeze mnie dokumenty nie dotarły, mimo że mam potwierdzenie odbioru. Wysłałam je ponownie, tym razem mailem, i już się zastanawiam, co tym razem wymyślą...

      Usuń
  3. Nic tam nie robia tylko kawe pija, zdzwonilem na podane na stronie numery, jeden wylaczony drugi nie odbiera, minely dwa tygodnie i nic, wysylam dokumenty ponownie, jesli sprawa sie nie wyjasni zglosze to tam gdzie trzeba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzie to zgłosisz ??
      Moja paczka lezy tam tydzień i nic się z nia nie dzieje

      Wysłanie przesyłki 2016-06-08 19:53 WENZHOU
      Nadejście przesyłki 2016-06-14 16:16 WER Warszawa
      Wysłanie przesyłki 2016-06-23 12:59 WER Warszawa
      Nadejście przesyłki 2016-06-23 20:47 WER Zabrze

      Usuń
    2. Henry, mam takie same daty jak Ty- najpierw przesyłka 10 dni w Warszawie teraz tydzien w Zabrzu i ani drgnie, a wysłana też 8. Szlag mnie trafia.

      Usuń
    3. Nadanie przesyłki 2016-06-07 20:39 International Postal System
      Wysłanie przesyłki 2016-06-08 19:53 WENZHOU
      Nadejście przesyłki 2016-06-14 16:16 WER Warszawa
      Wysłanie przesyłki 2016-06-23 12:59 WER Warszawa
      Nadejście przesyłki 2016-06-23 20:47 WER Zabrze
      Zatrzymanie przez urząd celny 2016-06-30 09:18 International Postal System
      Zwolnienie przesyłki przez urząd celny 2016-06-30 12:50 International Postal System

      U mnie cos ruszyło

      Usuń
    4. Nadanie przesyłki 2016-06-08 14:49 International Postal System
      Nadejście przesyłki 2016-06-10 15:20 MUMBAI AIRPORT SORTING OFFICE
      Wysłanie przesyłki 2016-06-10 15:24 MUMBAI AIRPORT SORTING OFFICE
      Nadejście przesyłki 2016-06-13 21:48 WER Warszawa
      Wysłanie przesyłki 2016-06-24 01:42 WER Warszawa
      Nadejście przesyłki 2016-06-24 07:07 WER Zabrze

      U mnie dalej nic... jak dzisiaj nie drgnie to od poniedziałku robię szum.

      Usuń
    5. Radzę od dzisiaj robić szum.. do Wer Zabrze jest bardzo ciężko dodzwonić się.. Baba która siedzi tam... ehhh szkoda słów.

      Usuń
  4. Witam,

    A ja mam taką sytuację
    Nadejście przesyłki 2016-06-22 20:05 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-06-27 11:15 International Postal System
    Zwolnienie przesyłki przez urząd celny 2016-06-28 10:06 International Postal System

    Nie robiłem nic ani nic jeszcze nie dostałem z Urzędu Celnego.
    Czy to znaczy, że puścili przesyłkę bez Vatu? (wartość 20$) czy jednak tak czy siak ją zatrzymają na cle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puścili bez vatu. Przyjdzie za kilka dni jakby gdyby nigdy nic się nie wydarzyło ;).

      Usuń
    2. Też tak mam.Ciekawe czy dojdzie.Dziś ją puścili.Trzymali 3 dni

      Usuń
  5. Dzwońcie do centrali w Warszawie - ja już zgłosiłem bezczelne zachowanie pracowników, którzy rozłączają mnie, gdy próbuję się dodzwonić. Może jak będzie więcej telefonów, to wreszcie coś z tym zrobią. Pomijam już fakt, że moja przesyłka leży tam od 23 czerwca. A jak to nie poskutkuje to nie wiem, skarga do Rzecznika Praw Konsumenta? Zróbmy coś z tym, nie pozwólmy, by tak nas traktowano.

    OdpowiedzUsuń
  6. ten temat trzeba bardziej poruszyć to jest notoryczne może pan prezydent najpierw Zabrza a później Pan DUDA

    OdpowiedzUsuń
  7. Już widzę, jak któryś z prezydentów się tym zajmuje. Stawiałbym najpierw na zalewanie samej poczty mailami i telefonami - jeśli to nie da efektu, trzeba próbować inaczej. Nie może być tak, że człowiek pracujący na infolinii nie wykonuje swojego jedynego obowiązku, czyli odbierania telefonów! To jest sytuacja wręcz komiczna. Piszcie, dzwońcie, zgłaszajcie. Niech centrala wie, że jesteśmy niezadowoleni i że potrafimy walczyć o swoje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nadanie przesyłki 2016-06-12 19:16 International Postal System
    Wysłanie przesyłki 2016-06-13 19:47 WENZHOU
    Nadejście przesyłki 2016-06-18 14:22 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-06-23 12:59 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-06-23 20:47 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-07-01 07:41 International Postal System
    Zwolnienie przesyłki przez urząd celny 2016-07-01 07:41 International Postal System

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natomiast druga, która od 14 czerwca gnije w PL dalej leczy i kwiczy. FIFO działa jak nic :)


      Nadanie przesyłki 2016-06-06 22:54 International Postal System
      Wysłanie przesyłki 2016-06-10 15:19 SHANGHAI
      Nadejście przesyłki 2016-06-14 21:43 WER Warszawa
      Wysłanie przesyłki 2016-06-23 12:59 WER Warszawa
      Nadejście przesyłki 2016-06-23 20:47 WER Zabrze

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie wygląda to tak:

    Nadanie przesyłki 2016-06-07 21:48 International Postal System
    Wysłanie przesyłki 2016-06-08 15:25 SHENZHEN
    Nadejście przesyłki 2016-06-14 02:52 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-06-24 12:51 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-06-24 19:27 WER Zabrze

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy komunikat "zatrzymanie przesyłki w cle" zawsze oznacza ze dostanę pismo z uc, czy jest szansa że jeszcze puszcza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest szansa że puszczą. Ja tak miałem kilka razy.

      Usuń
    2. Jest szansa że puszczą. Ja tak miałem kilka razy.

      Usuń
    3. Sie okaże:) dzięki za info

      Usuń
  12. Może niech ktoś utworzy grupę na FB? Ja mam jedną przesyłkę mam, czekam jeszcze na jedną rejestrowaną (w dalszym ciągu leży i kwiczy ;)) i jedną nierejestrowaną, która pewnie od połowy czerwca jest już w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie sądzę żeby grupa na FB dała cokolwiek więcej niż kolektywne wylewanie złości. Lepiej chyba ten strumień ukierunkować w postaci wieloosobowej skargi do UOKiK.

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie nadejście przesyłki 3 czerwiec 2016, mamy k...a 7 lipiec 2016 i oni nadal mają moją przesyłkę. A to przesylka o wartości poniżej 30 dol., więc nie podlega cłu ani Vat.

    Nadejście przesyłki 2016-06-01 05:35 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-06-02 03:14 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-06-02 13:01 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-06-02 19:38 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-06-03 08:19 International Postal System
    Zatrzymanie przesyłki w cle 2016-06-03 14:40 International Postal System

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 14 lipca zmienił się status przesyłki na zwolniona przez urząd celny. Pisałem kilka razy emailowe przypomnienia, w tym 3 razy przesyłałem dokumenty. Sprawa trwała od 3 czerwca czyli prawie półtora miesiąca

      Zwolnienie przesyłki przez urząd celny 2016-07-14 12:33 International Postal System
      Przygotowanie przesyłki do doręczenia 2016-07-15 07:41 UP Dąbrowa Górnicza 1
      Przekazanie przesyłki do doręczenia 2016-07-15 07:41 UP Dąbrowa Górnicza 1

      Usuń
  15. Cud. Przed chwilą, po napisaniu kolejnego przypomnienia (i wcześniejszego posta), otrzymałem odpowiedź, że dokumenty wtedy nie dotarły (???). Wysłałem ponownie ...

    OdpowiedzUsuń
  16. Telefon i informacja, ze nie da się tego przyspieszyć:/ Może trwać trzymanie tej przesyłki w cle do 2 tygodni:/ ewentualnie Poczta Polska może coś zdziała, bo w tym momencie przesylka należy do nich. Paranoja:/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też z nimi walczę. Moja przesyłka znajduje się tam od 16 czerwca. Po wysłaniu maila z oświadczeniem o zawartości mija tydzień, zero odzewu, a wcześniej odpisywali mi na wszystkie wiadomości w przeciągu 48h. Paranoja.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przed chwilą w końcu zwolnili moją paczkę z UC, ale zaraz po tym pojawił się komunikat "Nieudane doręczenie - decyzja o zwrocie". Wie może skąd się to wzięło i DLACZEGO TAK SIĘ STAŁO???

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć

    Dokonywałem płatność przez webmoney wystarczy wysłać im screen płatności przetłumaczony przez google translator?

    OdpowiedzUsuń
  20. od tygodnia nie odbierają telefonów i nie odpisują na maile, znacie jakiś sposób, żeby się cokolwiek dowiedzieć? dokumenty przesłane elektronicznie tydzień temu i cisza

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, ostatnimi czasy zamówiłem spora przesyłkę z Japonii, koszt towaru wynosił ponad 900 dolarów a koszt przesyłki wyniósł prawie 250 dolarów. spodziewałem się wysokiego cła przy odbiorze paczki dostając wydruk należności celnych cło plus Vat wynosiło 1360 zl. Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt iż UC doliczył sobie koszty przesyłki w wysokości 179 zl.
    Jakim prawem. skoro przewożnik japan post skalkulował koszt wysyłki na 250 dolarów za dostarczenie paczki z Japonii do mojego miasta a nie do oddziału celnego w Zabrzu. Ponadto nie widziałem żadnej etykiety pocztowej świadczącej o tym iż UC zapłacił jakiekolwiek dodatkowe pieniądze poczcie polskiej. Także kwota jest w mojej opinii wzięta z kosmosu powiem dowiadując się na poczcie wysyłając taka paczkę z Zabrza do Częstochowy zapłaciłbym około 80 ZŁ .
    W moim odczuciu urząd cywilny doliczył sobie dodatkowy profit z mojej paczki, którego nie powinien, jak powinienem się zachować i czy mam szanse na odzyskanie wskazanych należności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz pismo do naczelnika Izby Celnej z Katowic i przedstaw całą sprawę. Jak mi omyłkowo naliczyli 50 zł to napisałem i zwrócili na konto. http://www.katowice.scelna.gov.pl/kontakt/dane-teleadresowe

      Usuń
  23. Dostał może ktoś jakąś paczkę, bądź odpowiedź z zabrza od 1.07.2016?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nic,czekam na przeysłkę, nie mogę się dodzwonić.

      Wysłanie przesyłki 2016-06-10 14:38 SINGAPORE SAL
      Nadejście przesyłki 2016-06-13 22:55 WER Warszawa
      Wysłanie przesyłki 2016-06-24 01:42 WER Warszawa
      Nadejście przesyłki 2016-06-24 07:07 WER Zabrze
      Zatrzymanie przez urząd celny 2016-07-05 07:24 International Postal System
      Zatrzymanie przesyłki w cle 2016-07-05 09:59 International Postal System

      To jest jakaś kpina.

      Usuń
    2. 32 370 53 40 - jedynie pod tym numerem ktoś odbiera i jest to bardzo miły i konkretny Pan :)

      Usuń
  24. Wysłanie przesyłki 2016-07-19 23:10 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-07-20 06:01 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-07-20 08:04 International Postal System
    Zatrzymanie przesyłki w cle 2016-07-20 11:30 International Postal System

    czyli cło? :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nazwa zdarzenia Data i czas Jednostka pocztowa
    Wysłanie przesyłki 2016-06-27 15:50 SINGAPORE SAL
    Nadejście przesyłki 2016-07-03 23:35 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-07-04 17:01 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-07-05 03:23 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-07-06 08:29 International Postal System
    Zatrzymanie przesyłki w cle 2016-07-06 14:50 International Postal System

    Dzwonię, wysyłam maile i nic. Czy ktoś wie komu można to zgłosić?

    OdpowiedzUsuń
  27. Moja przesyłka zatrzymana od 11.04.2016. Maila wyslałam 09.06.16 .Ale do tej pory nie dostałam odpowiedzi((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli wysłałaś komplet potrzebnych dokumentów to nie dostaniesz odpowiedzi , chyba że będzie czegoś brakować 32 370 53 40 jak cos dzwon pod ten numer , 2 godziny temu dodzwoniłam się , inne numery są głuche :)

      Usuń
  28. Co tam się do cholery dzieje - pisze maile faxuje i nic - nadal paczka ma status zatrzymanej, powoli tracę cierpliwość, ktoś wie gdzie można napisać na nich skargę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybciej dodzwonić się do papieża ...

      Usuń
    2. ja dzwonilam , podalam wyzej numer i dzownilam po numer ksiegi magazynowej bo o to mi chodzilo , pisalam tez maila wczoraj i odpisali dzisiaj ok 15 , zobaczymy kiedy puszcza przesylke bo dzisiaj wyslalam wszystkie potrzebne dokumenty :)

      Usuń
  29. to jest ku,,a patologia jakaś! za co oni biorą piniondz co miesiąc?
    a Klaudia na ten twój numer idzie się dodzwonić bez problemu ale tam nie uzykamyu żadnych informacji chyba że sprowadzałaś broń albo narkotyki to wtedy Ci Pan udzieł informacji na temat przesyłki więc nie wkręcaj tu ludzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba z innym panem rozmawiałeś , dzwoniłam po numer ksiegi magazynowej i bez problemu mi go podal i sprawdzil jeszcze listy i mowil ze list powinien dojsc dzisiaj , podal mi dokladnie co mam wyslac i na jakiego maila jeszcze wiec to co chcialam to sie dowiedziałam , nie wiem jak TY zaczynałeś rozmowe
      aaaa i maila tez wczoraj pisałam i dzisiaj uzyskałam potrzebne informacje

      Usuń
    2. tez dzownilem i Pan mi powiedzial że należy dzwonić do poczty polskiej

      Usuń
  30. Mi odpisali, że po otrzymaniu dokumentów oclenie zajmuje około półtora tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  31. Udało mi się dodzwonić - dziś (27 lipca) odprawiają przesyłki, do których dokumenty otrzymali 20 lipca. Ja wysłałem mailem 18 lipca, ale oni je otrzymali 21 (???)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja pisałam maila na ten adres co wysyła sie dokumenty i to jest adres poczty polskiej i to ona przekazuje dokumenty UC wiec to jest możliwe . Ja wysłałam dokumenty w piątek i mi odposali wczoraj, ze przesyłka powinna byc wysłana po niedzieli .... Widocznie naliczyć 23% z liczby to wyzsza matematyka dla nich ehhh

    OdpowiedzUsuń
  33. To może ja opisze swoje przygody. Z mojej perspektywy nie ma co sie podniecać że Zabrze jest nieczasowe itd... Po prostu tak uniach jest i trzeba do tego przywyknąć. Ale od początku.
    - 04.07 - paczka w WER Zabrze i zatrzymanie w cle.
    - 06.07 - wysłali do mnie list, który otrzymałem 2dni pozniej
    - 11.07 - wysłałem im maila z wszystkimi wymaganymi rzeczami a w tytule wpisałem numer trackingowy bo magazynowy sie mi zgubił.
    - 14.07- zadzwoniłem na 32 370 53 40 gdzie dowiedziałem sie ze maja zwyczajowe opóznienie 6 dni i że dopiero po tym czasie mam dzwonić jak nie zwolnią.
    - 19.07 - czyli tel siódmego dnia po mailu do nich. Tel 32 370 53 40 I otrzymałem numer 32 370 53 39 jako kontakt do osoby od opóźnień. Tu Pan powiedział mi że mój mail z 11.07 został odczytany 14.07, "bo trzeba te 3 dni dodatkowe liczyć" i że mam spokojnie czekać.
    - 22.07 paczka zwolniona z WER Zabrze i 25.07 była u mnie z dopłatą u listonosza.
    Także nie ma co się podniecać, tylko trzeba czekać i koniec. Nie ma tez sensu dzwonić na inne numery niż te, które podałem w poście bo to bez sensu
    Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie troszkę sprawniej.
      - 07.02 - paczka w celnym Zabrze
      - 08.02 - otrzymany list. Tego samego dnia wysyłam maila z dokumentami.
      - 09.02 - mail z odpowiedzią, że dokumenty doszły.

      Teraz czekam na resztę, ale jak na razie działają błyskawicznie. A i ja też się nie opierdzielałem z wysłaniem dokumentów.

      Usuń
  34. Witam u mnie sprawa wygląda tak że zatrzymanie nastąpiło 13.07 około 20 lipca wysłałem im wszystkie papiery dzisiaj jest 29 i nic sie nie zmieniło czy ktoś może miał podobną sytuację?

    2016-07-13 10:34 International Postal System, Item held at the customs
    2016-07-13 07:56 International Postal System, Held by customs
    2016-07-13 01:47 WER Zabrze, Item arrived

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzwoniłam tam dzisiaj i pan powiedział ze dzisiaj odprawiaja przesylki ktorych dokumenty otrzyali 19 , 20 lipca .... moje dokumenty otrzymali gdzies w poniedzialek i moja przesylka nie jest jeszcze w kolejsce do odprawy i mam zadzwonic pod numer 32 370 53 39 w srode

      Usuń
  35. Witam, mam zamiar zgłosić się osobiście po przesyłkę bo czasu mi trochę brakuje, pytanie brzmi - czy taki zrzut ekranu oferty internetowej im wystarczy czy może mam coś dodać? imgur.com/a/wlOy8

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam czyli jesli mam status : Zatrzymanie przesyłki w cle 2016-08-09 12:31 International Postal System to znaczy ze bede musial na 100% zaplaic ten vat 23% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wygląda to mniej więcej tak. Celnicy zaraz po wlocie przesyłki do kraju na węźle WER Warszawa, oceniają czy paczka podlega tak zwanej procedurze dopuszczenia do obrotu czy nie spełnia tych wymogów. Jeśli ich nie spełnia to kierują to do Urzędu celno pocztowego właściwego dla twojego miejsca zamieszkania w tym wypadku WER Zabrze. Celnicy zawołają od ciebie faktury, dowodu zakupu i jeśli towar nie przekracza 150 euro nie zapłacisz za nie cła jeśli nie przekracza on 22 euro nie zapłacisz też Vat'u.

      Usuń
    2. najelepsze jest to ze w WER Warszawa tez bylo : Zatrzymanie przez urząd celny 2016-08-08 16:42 WER Warszawa potem bylo : Nadejście przesyłki 2016-08-09 03:23 WER Zabrze i pozniej znow urzad celny tyle ze WER Zabrze i potem juz status zatrzymane w cle , to jest telefon za 840zl , dziwie mnie to ze dwa razy byl w urzedzie celnym w wawie i potem w zabrzu , ogolnie jestem z Krakowa . Dzieki za odpowiedz.

      Usuń
    3. To nie jest dziwne. 99% Paczek które przychodzą z poza UE musi trafić do WER warszawa, tamtejsi celnicy jednak nie zajmują się naliczaniem należności celnych nimi zajmują się UC Pocztowe właściwe dla miejsca Zamieszkania. Warszawa zatrzymuje przesyłkę i sprawdza ją tylko pod względem bezpieczeństwa, czy towar w niej zawarty nie jest wpisany na listę towarów objętych zakazem importu, czy nie są to np. podrobione kopie znanych marek. W wreszcie czy towar może podlegać zwolnieniu z opłat Celnych. Jeśli wszystko jest OK puszczają paczkę dalej, w przypadku procedury dopuszczenia do obrotu paczka idzie już prosto do Ciebie, w przypadku kiedy paczka musi być oclona wysyłają ją dalej w tym wypadku do Zabrza a tamtejsi celnicy naliczają już odpowiednie cło.

      Usuń
    4. Ja to wszystko rozumiem tylko ze moja paczka szla z Estonii wiecej raczej nie jest poza UE i tu mnie dziwi ze zostala oclona jaki to jest powod ?

      Usuń
    5. Też mam taką sytuacje jak Ty również Paczka szła z Estonii i najpierw byłą w Warszawie a teraz jest w Zabrzu i od dwóch dni status Zatrzymanie przesyłki w cle na razie co to pozostaje mi czekać na decyzje puszczą czy nie :(

      Usuń
  37. Ja mam dokladnie rak samo,najpierw 25.07 przyszlo do WER Warszawa, 29.07 zatrzymanie przez urzad celny Warszawa, tego samego dnia wyslali do Zabrza i od 30.07 wisi w Zabrzu i nic. Dodzwonic sie tam nie da za nic, w Polsce przesylka jest dluzej niz szla z Chin :-(

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja mam dokladnie rak samo,najpierw 25.07 przyszlo do WER Warszawa, 29.07 zatrzymanie przez urzad celny Warszawa, tego samego dnia wyslali do Zabrza i od 30.07 wisi w Zabrzu i nic. Dodzwonic sie tam nie da za nic, w Polsce przesylka jest dluzej niz szla z Chin :-(

    OdpowiedzUsuń
  39. no rece opadaj jak to wszystko dziala , lepiej jakby nie bylo tych UC bo tam gowno robia za przeproszeniem a my musimy tyle czekac !

    OdpowiedzUsuń
  40. Dzis mi sie udalo dodzwonic i pan powiedział, ze na razie kończą odprawiać lipiec...wiec moze w przyszlym tygodniu sie uda odprawic moja paczkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie dzisiaj przyszedl list z UC zeby wyslac wszystkie dokumenty , wiec wyslalem w pdf , jestem ciekaw ile bede musial jeszcze czekac az paczke wysla do mnie .Prosze podac mi numer pod ktory udalo sie dodzwonic . Dziekuje

      Usuń
  41. Proszę o pomoc. Mieszkam w UK. Zamowilam bratu tel na jego adres do PL. Płaciłam angielska kartą. Czy jeśli przesyłka jest prezentem, bedzie on musiał zaplacic VAT? Tracking pokazuje że dzis przesyłka została zatrzymana w cle w Zabrzu ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam patrzac na status podejrzewam ze bedzie musial zaplacic vat , to chyba zalezy od ceny zamowionego towaru , pare postow wyzej ktos pisal juz na ten temat.

      Usuń
  42. Wysłanie przesyłki 2016-08-07 13:33 SINGAPORE SAL
    Nadejście przesyłki 2016-08-13 11:04 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-08-19 04:14 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-08-19 18:26 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-08-20 01:47 WER Rudna Mała

    OdpowiedzUsuń
  43. Wysłanie przesyłki 2016-08-07 13:33 SINGAPORE SAL
    Nadejście przesyłki 2016-08-13 11:04 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-08-19 04:14 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-08-19 18:26 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-08-20 01:47 WER Rudna Mała
    Wysłanie przesyłki 2016-08-20 11:21 WER Rudna Mała
    Nadejście przesyłki 2016-08-20 13:14 UP Przemyśl 2

    Czyżby będzie zatrzymana ?

    OdpowiedzUsuń
  44. Pierwszy raz mnie to spotkało i co najlepsze przesyłka wysłana z jednej miejscowości w Polsce do drugiej (oddalone od siebie o 2h drogi)

    Jestem w szoku... :/

    OdpowiedzUsuń
  45. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  46. czy ktoś mi wyjaśni taką rzecz. moja paczka wysłana spoza unii leżała na cle od 11.08. wartość przesyłki 200 zł wraz z kosztem wysyłki, zawartość kosmetyki. wczoraj wieczorem WER Zabrze zwolnił przesyłkę z cła, dzisiaj dowiaduję się, że nałożono na nią cło/podatek. nie wiem dokładnie czy podatek tylko czy razem z cłem, na awizo nie mam żadnych info. Czy procedura nie wymaga, żeby skontaktować się ze mną i uzyskać dokumenty jak potwierdzenie zakupu z dokładnym wyszczególnieniem zawartość i kwoty jaką zapłaciłam? dodam, że ww sklep nie załącza do przesyłki faktury ani rachunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w tej samej sytuacji tylko z zegarkiem... Nie wiem za co mam zapłacić, ale wydaje mi się, że w naszych przesyłkach znajdowały sie rachunki, bo inaczej by tego nie podliczyli.

      Usuń
    2. Każda paczka wysyłana za granicę musi zawierać uzupełniona deklaracje celna czasem celnicy cla na jej podstawie

      Usuń
  47. Da się jakoś obejść opłacenie tego całego śmiesznego cła i VATu? Kupiłem zegarek MVMT (80$) i dowalili mi opłatę 80zł 9gr czyli ok. 20$ co stanowi 25% ceny zegarka. Na awizo zostawionym przez listonosza napisane jest "cło" a nie VAT, może jakos o to się prawnie zaczepić... W ogolę nie dostaje się jakiegos wyliczenia od urzędu celnego dlaczego akurat tyle i tyle mam zapłacić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można się zaczepic, listonosza napisał cło bo ma że sobą papiery z UC nie bawi się w wyszczególnione czy to cło czy VAT, cla napewno nie zapłacisz tylko sam VAT od wartości przesyłki i kosztów jej wysłania. Kupując towar w Polsce też zaplacilbys za niego VAT. Fakt że nabyles coś z usa daje ci lekka przewagę bo tam nie ma VAT.u jest tylko sale TAX w granicach od 5-10% i nie na wszystkie towary, więc można powiedzieć że uniknąłes podwójnego opodatkowania.

      Usuń
  48. U mnie optymistycznie:
    Wysłanie przesyłki 2016-08-03 17:26 International Postal System
    Nadejście przesyłki 2016-08-03 17:26 International Postal System
    Nadejście przesyłki 2016-08-04 20:29 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-08-05 02:42 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-08-05 13:10 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-08-05 19:25 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-08-06 09:10 International Postal System
    Zwolnienie przesyłki przez urząd celny 2016-08-06 13:15 International Postal System
    Wysłanie przesyłki 2016-08-08 04:19 WER Zabrze


    i druga podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  49. Nadanie przesyłki 2016-08-29 20:10 International Postal System
    Wysłanie przesyłki 2016-08-30 13:34 GUANGZHOU
    Nadejście przesyłki 2016-09-07 11:15 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-09-08 14:13 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2016-09-08 20:47 WER Warszawa
    Nadejście przesyłki 2016-09-09 03:10 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny 2016-09-09 07:55 International Postal System
    Zatrzymanie przesyłki w cle 2016-09-09 13:09 International Postal System
    Zwolnienie przesyłki przez urząd celny 2016-09-14 12:04 International Postal System
    Wysłanie przesyłki 2016-09-14 17:21 WER Zabrze
    Wysłanie przesyłki 2016-09-15 05:28 WER Kraków
    Nadejście przesyłki 2016-09-15 07:16 UP Oświęcim
    Przygotowanie przesyłki do doręczenia 2016-09-15 08:33 UP Oświęcim
    Przekazanie przesyłki do doręczenia 2016-09-15 08:33 UP Oświęcim
    Awizo 2016-09-15 14:31 FUP Oświęcim
    Oczekiwanie przesyłki do odbioru w placówce 2016-09-15 14:32 FUP Oświęcim
    Odebranie przesyłki w placówce 2016-09-15 17:22 FUP Oświęcim

    Było "zatrzymanie w cle" ale VATu i cła nie naliczyli. Był list polecony z prośbą o przesłanie dokumentów. Wartość zakupu nie przekraczała 22 "ojro"

    OdpowiedzUsuń
  50. A co jeśli nie wysłałam dokumentów w formacie *pdf? Tylko screeny w załączniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wysłałem 2 razy, drugi raz za 2 dni bo nie było potwierdzenia odebrania maila (choć sami prosili o zaznaczenie tej opcji w np. Otlooku). Za drugim razem też brak potwierdzenia, ale paczka ruszyła dalej. Wyślij jeszcze raz w formacie *.pdf.

      Usuń
  51. Ja wyslalem w PDF wszystko, ale gmail nie oferuje potwierdzenia. paczka od 2 tygodni w WER Zabrze. od tygodnia mają papiery
    2016-12-21 10:32 WER Warszawa Nadejście przesyłki
    2016-12-21 14:47 WER Warszawa Zatrzymanie przez urząd celny (poczta przychodząca)
    2016-12-21 21:07 WER Warszawa Wysłanie przesyłki
    2016-12-22 03:16 WER Zabrze Nadejście przesyłki (Przyjęcie z ładunkiem)
    2016-12-22 08:11 Zatrzymanie przez urząd celny (poczta przychodząca)
    2016-12-22 10:30 Zatrzymanie w cle

    OdpowiedzUsuń
  52. Moze kto zna co to znaczy:
    Nadejście 2017-01-10 03:15 WER Zabrze
    Kontrola celna 2017-01-10 08:06 International Postal System
    Kontrola celna 2017-01-10 10:09 International Postal System

    NIE "Zatrzymanie przez urząd celny".. czego oczekiwac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tak samo jak ty Darya

      Usuń
    2. można sprawdzić tu: http://mobilna.poczta-polska.pl/MobiPost/tracking.html
      według tego mam :(
      Zatrzymanie przez urząd celny (poczta przychodząca) 2017-01-10 08:06
      Zatrzymanie w cle 2017-01-10 10:09

      Usuń
  53. Jasne, zobacz w innym systemie trackingu np na poczcie polskiej.
    na 99 % Twoja paczka została zatrzymana przez celników w celu nałożenia podatków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyżej wymieniony status to właśnie z PP, a jeszcze z 17track.net:
      2017-01-10 10:09 International Postal System, Customs clearance

      czy muszę wysłać jakieś dokumenty? albo czekać na list od nich

      Usuń
  54. Ja bylem osobiście ale wcześniej wysłałem dokumenty bo dostalem od nich list.
    Status powinien byc zatrzymano w cle.
    Ja bym wyslal dokumenty potwierdzajace cene zakupu z numerem przesylki w temacie maila.
    Oczywiscie w formacie pdf.
    Mozesz tez czekać na numer magazynowy i dopiero wtedy wysłać jakies domumenty.

    OdpowiedzUsuń
  55. ktoś wie czy tam w zabrzu można przesyłkę odebrac osobiście? Tzn jeśli przyjadę z niezbędnymi dokumentami to czy wydają mi paczkę od ręki???

    OdpowiedzUsuń
  56. Jasne ze wydadza.
    Poczekasz az znajdą paczkę, potem poczekasz az oclą, a potem CI wydadzą po zapłaceniu gotówką.

    OdpowiedzUsuń
  57. Wysłałem im na maila potwierdzenie zapłaty w pdfie, i zwykły zrzut ekranu z "oferty internetowej" sekretarka powiedziala ze wysle to do UC, i czekam już 5 dni na odprawe celną i nic...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysłałeś do werzabrze.doz@katowice.poczta-polska.pl ? wysłałam tam, tylko e-mail nie dotarl jakoś do nich.
      Powiedzieli mi wyslać ponownie i jeszcze dodać oc.zabrze@kat.mofnet.gov.pl
      Sprawdziłam - juz otrzymali wszystko, tylko rozpatrywanie zajme kolo 5 dni

      Usuń
  58. 16.01 wysłałem im PDF na email werzabrze.doz@katowice.poczta-polska.pl, do dzisiaj jeszcze przesyłka nie przesunęła się dalej. Ile zwykle czekaliście aż paczka do Was trafi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 17.01 wysłałam na email.
      i już mam:
      Zwolniono po kontroli celnej 2017-01-21 11:48 International Postal System
      Wysłanie przesyłki 2017-01-22 18:13 WER Zabrze

      Usuń
    2. W piątek nie dało się do WER Zabrze dodzwonić. A dzisiaj już telefon jest w moich rękach :)

      Usuń
  59. 2 tygodnie nawet mozesz czekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopie 2 tygodnie? Ja już czekam miesiąc na ok. 5 paczek które tam leżą i leżą.

      Usuń
  60. a jak należy posłać screen aukcji której już nie ma?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesli to masz np na aliexpress to masz u dolu taki jakby aparacik z kartka. to jest zapisane zdjecie aukcji w momencie jak tego dokonales

      Usuń
  61. To niech Polaczki nie okradają samych siebie VATem. Mentalność terrorysty. Jeśli nie dasz mi czegoś, to po zakładnikach i to twoja wina. Niech Chińczycy mają pretensje do Kaczora (i) Donalda.

    OdpowiedzUsuń
  62. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  63. Przesyłka z Singapur szła tydzień - w Polsce jest już dwa tygodnie i od trzech dni leży w wersji Zabrze! Co za gnidy tam pracują i czy to jest praca?

    OdpowiedzUsuń
  64. Jak wyglada sprawa z progiem 45euro w praktyce? Przesyłki do tej kwoty są zwolnione z opłat vat i clo jeśli wyslane są od osoby fizycznej nie jako sklep do drugiej osoby fizycznej na prywatne dane. Przesylka ta wówczas nie powinna być nałożona oplata vat i clo jest to uwzglednione w minosterstwie finansow. Czy ktoś powoływał się na ten zapis o uniknol vat po kontroli w zabrzu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oryginalna treść ze strony ministerstwa finansów: Towary w małych ilościach o charakterze niehandlowym, wysyłane z państwa trzeciego przez osobę fizyczną do innej osoby fizycznej, mieszkającej na obszarze celnym Unii Europejskiej, są zwolnione z należności celnych przywozowych do równowartości 45 euro.
      Za przywóz o charakterze niehandlowym uważa się przywóz przesyłek, które jednocześnie:
      • mają charakter okazjonalny,
      • zawierają towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy lub jego rodziny, które nie wskazują ani swoim charakterem, ani ilością na ich przeznaczenie handlowe;
      • są wysyłane do odbiorcy przez nadawcę bez żadnego rodzaju opłat.

      Usuń
  65. Witam dziś o 11 godzinie moja paczka została zatrzymana w cle taki mam status w trackingu o 14.50 udało mi się dodzwonić na magazyn i miły Pan poinformował mnie że nie ma takiej paczki i może jutro być w doreczeniu i tu moje pytanie czy przy takim statusie moze jutro dotrzeć dodam że wartość to 1260zl

    OdpowiedzUsuń
  66. Witajcie, status 'Zwolniono po kontroli celnej'oznacza jedynie tyle, że paczka przeszła kontrolę i dotrze z opłatami, tak?
    (Jestem już po liście z UC i odesłaniu im potrzebnhych dokumentów)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  67. Moja paczka była wysyłana z Opola a i tak tu trafiła

    OdpowiedzUsuń
  68. Panowie szybkie pytanie:
    Przyjęto w Polsce 2017-05-11 17:50 WER Warszawa
    Przesyłka w transporcie 2017-05-11 21:00
    Kontrola celna 2017-05-12 03:09 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2017-05-12 12:58 WER Warszawa
    Nadejście 2017-05-12 20:40 WER Zabrze
    Kontrola celna 2017-05-13 07:42 International Postal System
    Kontrola celna 2017-05-13 09:57 International Postal System
    Co to oznacza ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobną sytuację ;/. Jak sprawa się u Ciebie zakończyła ?

      Usuń
  69. Proszę bardzo o pomoc. Przesyłka trochę mnie kosztowała i zależy mi na tym :// Przyjęto w Polsce 2017-05-22 23:01 WER Warszawa
    Przesyłka w transporcie 2017-05-23 24:00
    Kontrola celna 2017-05-23 16:09 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2017-05-23 20:58 WER Warszawa
    Nadejście 2017-05-24 03:19 WER Zabrze
    Kontrola celna 2017-05-24 08:08 International Postal System
    Kontrola celna 2017-05-24 11:35 International Postal System

    OdpowiedzUsuń
  70. Wysłanie przesyłki 2017-05-11 11:08 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE
    Przyjęto w Polsce 2017-05-25 08:28 WER Warszawa
    Przesyłka w transporcie 2017-05-25 11:00
    Kontrola celna 2017-05-25 16:35 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2017-05-25 20:53 WER Warszawa
    Nadejście 2017-05-26 03:41 WER Zabrze
    Kontrola celna 2017-05-26 08:20 International Postal System
    Zwolniono po kontroli celnej 2017-05-26 09:14 International Postal System

    Podpowie ktoś co to oznacza? Nie dostanę cła? Paczka z telefonem od piątku wisi w WER Zabrze po zwolnieniu z kontroli celnej

    OdpowiedzUsuń
  71. Paka wartosci ok. 10 euro. Wer warszawa zatrzymana cło. Tego samego dnia zwolniono do wer zabrze. Pozniej zatrzymano wer zabrze cło. Nastepnego dnia zwolniono wer zabrze i za godzinę znowu zatrzymano cło wer zabrze. Nic nie rozumiem. Cos wiecie na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
  72. interfejs do samochodu kupiony na aliexpress za 45 USD zatrzymany na wer zabrze w cle. dostałam takiego maila od Wer Zabrze: Proszę o przesłanie potwierdzenia zamówienia towaru gdzie widnieje rodzaj, ilość i wartość w formacie jpg lub pdf. oraz potwierdzenie płatności za towar.Jeśli przesyłka jest w formie prezentu proszę napisać oświadczenie co się znajduje w przesyłce oraz określić wartość prezentu.

    czy jeśli napiszę że to miał być gift to przejdzie? Od jakiej kwoty zapłacę VAT?

    OdpowiedzUsuń
  73. A co zrobilibyscie w takiej sytuacji: kupiłam na ali zestaw torba, uchwyty, wklad ale nie było takiego zestawu jak chciałam, wyszło drożej niż cena zestawu więc sprzedawca kazał mi zapłacić 53$w kupon ach 1$ wiec w moim zamowieniu wygląda to jakbym kupiła 53szt Extra fees. Co mam zrobić? Nie chcę żeby otwierali mi paczkę. Jakieś propozycje, doświadczenia własne?

    OdpowiedzUsuń
  74. Wysłanie przesyłki 2017-08-08 14:11 SINGAPORE SŘ5
    Przyjęto w Polsce 2017-08-16 00:23 WER Warszawa
    Przesyłka w transporcie 2017-08-16 00:28

    i nic. Idzie juz do mnie, czy do Zabrza (docelowo Cieszyn)? Czemu to tyle trwa, u was widze zmiana wer na wer to kwestia kilku godzin.

    OdpowiedzUsuń
  75. mam taki problem moze ktos mi go wytlumaczy czy to oznacza ze przesylka zostala odeslana z powrotem i jej nie dostane na sledzeniu przesylki mam tak Status przesyłki:
    Nazwa zdarzenia Data i czas Jednostka pocztowa
    Nadanie przesyłki 2017-08-30 13:29 UP Krzepice
    Wysłanie przesyłki 2017-08-30 15:18 UP Krzepice
    Nadejście przesyłki 2017-08-30 17:21 UP Częstochowa 2
    Wysłanie przesyłki 2017-08-30 18:16 UP Częstochowa 2
    Nadejście przesyłki 2017-08-30 20:44 WER Zabrze
    Wysłanie przesyłki 2017-08-30 22:09 WER Zabrze
    Wysłanie przesyłki 2017-08-31 02:35 WER Łódź
    Nadejście przesyłki 2017-08-31 04:09 PP Piotrków Trybunalski E301
    Przygotowanie przesyłki do doręczenia 2017-08-31 07:50 PP Piotrków Trybunalski E301
    Przekazanie przesyłki do doręczenia 2017-08-31 07:52 PP Piotrków Trybunalski E301
    Nadejście przesyłki 2017-08-31 08:23 WER Łódź

    OdpowiedzUsuń
  76. Niestety mnie też to spotkało, rzecz poniżej 45EUR, a opłata to 30% wartości przedmiotu, przedmiot nie jest tyle wart, nie wiadomo co składa się na tą opłatę. Nie odebrałam przesyłki, okazuje się, że musi leżeć 14 dni na poczcie, a potem wraca do Zabrza i oni decydują czy wróci do sprzedawcy. A co z moimi pieniędzmi? Mogą to zagarnąć?
    Płatność była przez paypal, więc jest jakaś szansa, że odzyskam kasę, przesyłka z wartością, więc sprzedawca również powinien odzyskać pieniądze.
    Czy ktoś ma doświadczenie z nie odebraniem przesyłki?
    Według mnie UC Zabrze łamie prawa konsumenta, a konkretnie prawo do pełnej informacji.
    Haracz nakładany jest w Polsce i zgodnie z obecnie obowiązującym prawem konsument powinien zostać poinformowany o wysokości wszystkich nakładanych opłat, zwłaszcza, że nie ma nigdzie żadnej informacji co jest doliczane jeszcze do kwoty vatu i cła.
    Po drugie transakcje finansowe, typu wymiana waluty, prowizja instytucji finansowej nie podlegają vat, nawet bitmonety są zwolnione z tego podatku, paypal dolicza prowizje i to czasem bardzo wysokie zwłaszcza jak się płaci kartą, prowizja i przewalutowanie jest wliczone w ostateczną kwotę w PLN, która podlega vat. Nieuczciwe.

    OdpowiedzUsuń
  77. WER Zabrze kolejny raz zatrzymał mi przesyłkę z Kanady (zamawiam regularnie różne produkty). Tym razem przeszli samych siebie, bo do tej pory nie otrzymałem jeszcze żadnego powiadomienia, mimo że trzymają moją paczkę grubo ponad miesiąc. Kontakt telefoniczny z nimi to istny koszmar. Albo trafiasz na chama, który nie ma za grosz dobrej woli i gada z Tobą, jakby Ci robił łaskę albo na imbecyla, co może i chciałby pomóc, ale nie idzie się z nim dogadać w żadnej kwestii, bo ma IQ<70. Prawdziwym mistrzem świata jest kierownik oddziału. Gość jest niby miły i sprawia wrażenie pomocnego, ale jest kompletnie niezorganizowany i niesłowny. Potrafi po 5 sekundach rozmowy powiedzieć, że ma drugi telefon i musi się rozłączyć, ale oddzwoni za parę minut, po czym w ogóle nie oddzwania, a gdy dzwoni się do niego ponownie, to już nie odbiera (taka sytuacja przytrafiła mi się czterokrotnie). Cała ta pożal się Boże placówka to burdel na kółkach, jakiś koszmarny relikt minionego systemu. Poważnie rozważam napisanie na nich skargi lub opisanie moich perypetii z nimi w prasie.

    OdpowiedzUsuń
  78. Prawdę mówiąc mało mnie obchodzi co Chińczyk pomyśli o tym kraju. Ja myślę jak najgorzej. Vat nakładany zwłaszcza na te mało wartościowe przesyłki to ZŁODZIEJSTWO, nie zamierzam płacić haraczu na patologie. Nie odebrałam przesyłki, bo nałożony haracz to ponad 1/3 wartości, nie opłacało się i wolę nawet stracić kasę na rzecz Chińczyka niż płacić kolejny podatek na darmozjady w tym kraju. Przesyłka leżała prawie 2 miesiące w Zabrzu dopiero jak sprzedawca złożył reklamację coś się ruszyło, ale teraz od miesiąca przesyłka jest przesyłana między Warszawą i Zabrzem. Więc albo faktycznie zatrudniają debili albo jest to celowe. Tracking + opis sytuacji, także w mandaryńskim wrzuciłam na chińskie portale społecznościowe, oby jak najwięcej osób przeczytało, pomijam już fakt, że regularnie poczta przeszukuje i okrada przesyłki, kradzież znaczków to też kradzież.

    OdpowiedzUsuń
  79. zabrze znów nie zawiodło paczka z chin zatrzymana do vatu na szczęście dzięki poradnikowi będę czekal tydzień nie więcej. nie polecam kontaktu telefonicznego. ale maile z pocztą polska im wychodzą. zobaczymy jaki przyjdzie VAT pewnie większy to im policze odsetki od czasu zwrotu. oby nie.

    OdpowiedzUsuń
  80. Mnie polskie świnie z rybnika ocliły prezent łącznie z kartką z życzeniami świątecznymi, całość na 23%VAT mimo, że w przesyłce były 4 książki a na nie stawka jest o wiele niższa. Oczywiście mail podany na gov.pl jest nieaktualny i nie wiadomo gdzie to reklamować... nie zamierzam płacić harczu na bękarty i inne darmozjady... oby szlag trafił wszystkich co tam pracują!!!

    OdpowiedzUsuń
  81. Ja zamówiłem zwykłą grę na konsolę z Kostrzyna nad Odrą i to jeszcze jest Polska a mimo to celnicy w Zabrzu ją badają.

    OdpowiedzUsuń
  82. Paczka wyslana z gdanska w poniedzialek. Opcja paczka+ ekspress dostarczenie w nastepnym dniu... Tak oczywiscie . Zalezalo mi na czasie slono zaplacilem chcac zrobic dziecku prezent pod choinke a tu paczka 4 dni idzie z czego jeden juz przelezala na wer zabrze .. Psujecie swieta dzieciom..

    OdpowiedzUsuń
  83. Nr przesylki 00859007735030869958 pchnijcie to na litosc boska

    OdpowiedzUsuń
  84. Nadanie 2018-01-05 11:10 International Postal System
    Wysłanie przesyłki 2018-01-06 11:30 DONGGUAN
    Przyjęto w Polsce 2018-01-31 12:25 WER Warszawa
    Przesyłka w transporcie 2018-01-31 12:30
    Wysłanie przesyłki 2018-02-01 05:25 WER Zabrze

    U MNIE EXPRESA

    OdpowiedzUsuń
  85. Trzeba wypełnić deklaracje intrastat i po problemie. Taka ich praca, muszą badać przesyłki, inaczej do naszego kraju trafiłoby wiele nieporządanych rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  86. Jakoś ludzie w HK nie mają tego problemu, mogą kupować gdzie chcą i nikogo to nie interesuje, g. vatu też tam nie ma. Tylko w tym kraju pazerny rząd łupi obywateli...!!!

    OdpowiedzUsuń
  87. Najdziwniejszy tracking:
    Nadanie 2018-04-06 11:47 AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE
    Wysłanie przesyłki 2018-04-06 17:32 AMSTERDAM E INTERNATIONAL MAIL
    Przyjęto w Polsce 2018-04-09 08:54 WER Warszawa
    Przesyłka w transporcie 2018-04-09 08:59
    Kontrola celna (zatrzymanie przez urząd celny) 2018-04-09 17:33 WER Warszawa
    Kontrola celna (zatrzymanie w cle) 2018-04-09 17:34 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2018-04-10 18:49 WER Szczecin
    Nadejście 2018-04-11 03:43 WER Zabrze
    Kontrola celna (zatrzymanie przez urząd celny) 2018-04-11 07:41 International Postal System
    Zwolniono po kontroli celnej 2018-04-11 07:50 International Postal System
    Przygotowano do doręczenia 2018-04-12 07:26 UP
    Przekazano do doręczenia 2018-04-12 08:19 UP
    Doręczono 2018-04-12 19:52 UP
    Czyli nie zawsze zatrzymanie w cle oznacza kłopoty...

    OdpowiedzUsuń
  88. ...i kolejny taki tacking - oczywiście przeszło bez cła (wartość towarów to około 134$ - wysyłka z Chin poczta Estońska):

    Wysłanie przesyłki z kraju nadania 2018-04-19 17:37 HAHN APT Y ETOE EEA (NON-EUROPEAN)
    Przyjęcie przesyłki w Polsce 2018-05-01 11:16 WER Warszawa
    Zatrzymanie przez urząd celny (poczta przychodząca) 2018-05-02 03:17 WER Warszawa
    Zatrzymanie w cle 2018-05-02 03:18 WER Warszawa
    Wysłanie z ładunkiem 2018-05-02 16:16 WER Warszawa
    Przyjęcie z ładunkiem 2018-05-02 22:45 WER Zabrze
    Zatrzymanie przez urząd celny (poczta przychodząca) 2018-05-04 07:36
    Zwolnienie przez urząd celny (poczta przychodząca) 2018-05-04 08:35
    Wysłanie z ładunkiem 2018-05-04 22:20 WER Zabrze
    Przyjęcie z ładunkiem 2018-05-05 01:57 WER Wrocław
    Wysłanie z ładunkiem 2018-05-07 04:47 WER Wrocław
    Przyjęcie z ładunkiem 2018-05-07 07:15 UP XXXX
    Wprowadzenie do księgi oddawczej 2018-05-07 08:06 UP XXXX
    Wydanie doręczycielowi 2018-05-07 08:19 UP XXXX
    Awizo 2018-05-07 11:04 UP XXXX
    Rozliczenie KD przez listonosza ML 2018-05-07 14:05 UP XXXX
    Wpis przesyłki do księgi wydanych 2018-05-07 17:40 UP XXXX
    Odebranie w urzędzie 2018-05-08 14:13 UP XXXX

    OdpowiedzUsuń
  89. No u mnie też ciekawie. Na Aliexpress wywaliło , ze przesyłka zatrzymana przez urząd celny a na śledzeniu PP , że poszła dalej (tj. że wysłali) .Czekam teraz co wysłali do mnie : paczkę (z telefonem za 104 usd) , czy prośbę o uzupełnienie danych jak za ile kupiłem faktycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak poszła dalej przesyłka to raczej puścili. Za zwyczaj jak po "Zatrzymanie w cle" dłużej leży to przychodzi polecony (przynajmniej zawsze tak miałem). Najlepiej sprawdzać status przesyłki tutaj: http://mobilna.poczta-polska.pl/MobiPost/tracking.html - są trochę dokładniejsze informacje niż na emonitoring.

      Zresztą daj znać jak poszło... może celnicy znowu strajkują tym razem puszczając wszystkie paczki ;)

      Usuń
    2. Jest tak jak napisałeś - moja przesyłka DHL z Chin oczywiście została zatrzymana na cle w WER Warszawa, na drugi dzień rano była w WER Zabrze, gdzie o 8 rano została "przeszukana", następnie zwolniona i po godz. 18-tej ma w statusie "wysłana". Pisząc krótko, nie było się czego czepić (przedmiot za 16 dolca). I tyle. Ale jak ktoś kupuje coś za 150$ i oczekuje fuksa - powodzenia .. Obecnie rządząca banda na gwałt potrzebuje kaski na swoje socjalistyczne rozdawnictwo i trzepanie, dowalanie cła i VAT tylko się nasili.

      Usuń
    3. Jak widać czasem się uda ;) Natomiast co do kasy to ludzie chcą socjalu no to mają (komuś zawsze trzeba zabrać)... Pokaż mi ekipę w sejmie która nie obiecuje rozdawnictwa... Różnią się tylko tym komy obiecują jedni dadzą na kler inni na invitro, a jeszcze inni na talony na dziwki lub darmowe kondomy ;)

      Usuń
  90. Jestem ciekawa czy naliczyli haracz? przy takiej kwocie. Kupiłam garfilda za ok. 16zł na allegro, płatność na konto w Polsce, firma zarejestrowana w Polsce, ale wysyłka była z Chin, oczywiście zatrzymali w Zabrzu i chyba nie wiedzieli co z tym zrobić bo trzymali przeszło miesiąc, oczywiście musiałam wysłać wydruk z aukcji i potwierdzenie przelewu. W końcu przyszło bez opłat i nie otwierane.
    Czas jak najszybciej wynieść się z tego pazernego kraju.!!!

    OdpowiedzUsuń
  91. Czy ma ktoś pomysł, co można skutecznie zrobić, gdy zamówiony telefon z Japonii został dostarczony do mnie bez ładowarki. "Została" w Zabrzu, po rozpakowaniu paczki. Nie mam nic przeciwko podatkowi - zapłaciłem przy odbiorze, ale ładowarki nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  92. Musisz jak najszybciej do Zabrza zgłosić reklamację, najpierw mailowo, potem jak odpiszą będą chcieli pocztą tradycyjną. Tylko, że może być bardzo trudno udowodnić, że tam została... W zależności też od systemu płatności (ubezpieczenie) można żądać zwrotu kasy jeśli ładowarka się nie znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
  93. Nie wiem dlaczego moja paczka trafiła tam z łodzi do Pszczyny w dodatku krąży w kółko zaś telefonu podane na odczepnego
    Nazwa zdarzenia Data i czas Jednostka pocztowa
    Nadanie 2019-05-13 19:13 PP Łódź E225
    Wysłano powiadomienie sms 2019-05-13 19:25 Centralna Baza Danych ZST
    Wysłanie przesyłki 2019-05-14 16:56 WER Łódź
    Nadejście 2019-05-14 22:20 WER Zabrze
    Nadejście 2019-05-15 12:26 UP Zawiercie 1
    Wysłanie przesyłki 2019-05-15 17:22 UP Zawiercie 1
    Nadejście 2019-05-15 19:05 WER Zabrze

    OdpowiedzUsuń
  94. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  95. Co zrobić jeśli dostałem paczkę z naliczonym VAT, który WER Zabrze naliczył od wartości określonej na przesyłce.? Zapłaciłem sporo mniej przez różnego rodzaju kupony, ale chińczyk wpisał całość. Jak robić reklamację i czy nie wygeneruje ona kolejnych kosztów?

    OdpowiedzUsuń
  96. Zareklamuj, aczkolwiek prawdopodobnie będą chcieli aby im ponownie wysłać wszystkie dokumenty + reklamację listem poleconym. Opisz sytuację i dołącz do maila rachunek (fakturę) i potwierdzenie płatności. Musisz też podać rachunek bankowy do zwrotu nadpłaty. Nie powinno być problemu, na 99% oddadzą nadpłatę, ale może to potrwać nawet kilka miesięcy w zależności od tego na kogo się trafi.

    OdpowiedzUsuń
  97. Dla mnie super, że wysyłając czy oczekując na przesyłkę każdy praktycznie może sprawdzić jej status, korzystając z opcji śledzenia przesyłki https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/ . Wystarczy tylko znać numer przesyłki wysłanej przez danego kuriera.

    OdpowiedzUsuń
  98. Pod numerami informacji celnej nikt nie odbiera

    OdpowiedzUsuń
  99. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  100. Ja nigdy nie miałam sytuacji, aby moja przesyłka gdzieś została zatrzymana. Jestem zdania, że fajnie również jest mieć własny sklep internetowy. Tym bardziej, że jak czytałam w https://www.sendit.pl/blog/jak-przygotowac-sie-do-zalozenia-sklepu-internetowego-5-praktycznych-porad to faktycznie fajnie jest się przygotować porządnie jeśli ktoś chce otwierać sklep internetowy.

    OdpowiedzUsuń
  101. Śmieszy mnie gadanie że Chińczycy źle postrzegają Polaków jako kombinatorów i naciągaczy. Po moich ostatnich doświadczeniach z ALI mam prawo postrzegać tak Chińczyków. Niestety Chińczycy to jeszcze gorsi kombinatorzy i naciągacze niż Polacy. Kupiłem towar za 600 zł, 60 dniowa gwarancja dostawy na czas albo zwrot pieniędzy. Po 60 dniach paczki nie ma więc złożyłem wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu gwarancji dostawy na czas. No i co się okazało mianowicie że gwarancja jest zwykłym kłamstwem i oszustwem. Ali chcąc się wymigać od zwrotu pograło na czas i przedłużyło okres do 90 dni mija 90 dni i paczki dalej nie ma więc co? Ali dalej gra na czas i każe czekać dalej, po 91 dniach w śledzeniu pojawiła się w Holandii i idzie do Polski. Gwarancja okazała się zwykłym kłamstwem więc nie polecam kupować na aliexpress cennych rzeczy bo sam się boję co by było gdyby ta przesyłka się zgubiła i w ogóle nie doszła. Ali wcale nie zwróciło by mi pieniędzy i towaru też bym nie miał. Chińczycy to tak naprawdę gorsi kombinatorzy i naciągacze niż Polacy. Zwodzą Cię kłamliwymi gwarancjami żebyś zaryzykował zakup cenniejszej rzeczy ale kiedy idzie nie tak to mają Cię gdzieś straciłeś kasę i sam wiesz co możesz im zrobić, gdzie ich pocałować. Moja paczka na szczęście się odnalazła po 91 dniach w Holandii, bo inaczej straciłbym pieniądze ali nie oddało by mi kasy . Ale przynajmniej dowiedziałem się że gwarancje Aliexpress to kłamstwo i więcej nie zaryzykuję kupna cennych rzeczy. Autor pisze głupoty jakoby biedni uczciwi Chińczycy byli naciągani przez wrednych Polaków prawda niestety jest taka że Chińczycy są jeszcze gorszymi kombinatorami, kłamcami i oszustami od Polaków i tyle.

    OdpowiedzUsuń
  102. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  103. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  104. I nam się to kiedyś zdarzyło, z telefonem, ale tak naprawdę mąż opłatę pokrywał, nie wiem czemu tak było. I okazało się, że tak jest nie z 10% paczek, a z większością. Teraz, jak będziemy otwierać biznes, to firmie https://www.extrego.com/ zostawimy to przesyłanie nateirałów pilnych przez granicę. Podobno zajmują się tym kompleksowo, na to liczę.

    OdpowiedzUsuń
  105. Ja jeszcze nie miałem nigdy sytuacji aby gdzieś moja przesyłka została zatrzymana. Praktycznie od zawsze korzystam z usług firm kurierskich i jestem zadowolony z takiego wyboru. Polecam z pewnością lekturę https://www.sendit.pl/blog/najtansze-przesylki gzie napisano jak można znaleźć najtańsze przesyłki.

    OdpowiedzUsuń
  106. Wszystko super wyjaśnione, zagraniczne przesyłki, eksport towarów to skomplikowana sprawa. Nie raz trzeba i załatwić niezbędne certyfikacje. Po te na rynek wschodni warto zgłosić się do firmy ccrw.pl po pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  107. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  108. U mnie coś takiego. Wartość deklarowana 48e, wysyłka 15$. Wysyłka od osoby fizycznej. Jest szansa na uniknięcie vatu jako gift? Dodam że jest to portfel krypto, może ktoś uzna to jako drogi pendrive? ;D

    Przyjęto w Polsce 2022-01-02 19:18 WER Warszawa
    Etap przed zgłoszeniem celnym 2022-01-02 23:25 WER Warszawa
    Zwolnienie przesyłki do doręczenia 2022-01-03 22:04 ZCPP

    Inny tracker

    2022-01-02 19:18:00 Nadejście przesyłki [WER Warszawa]
    2022-01-02 23:25:00 Zatrzymanie przez urząd celny (poczta przychodząca) [WER Warszawa]
    2022-01-02 23:26:00 Zatrzymanie w cle [WER Warszawa]
    2022-01-03 22:29:00 Zwolnienie przez urząd celny (poczta przychodząca) [WER Warszawa]

    OdpowiedzUsuń
  109. Jak już mówimy o przesyłkach to na pewno wielu z was je także nadaje. Dlatego też mogę polecić sprawdzić sobie ofertę tego producenta https://tcmservice.pl/pl/tasmy-pakowe gdzie dostępne są wysokiej jakości taśmy przeznaczone do zabezpieczania przesyłek

    OdpowiedzUsuń
  110. Jeżeli chodzi o mnie, to od wielu lat prowadzę własny sklep internetowy, codziennie nadaje dziesiątki przesyłek. Mogę Wam wszystkim polecić porady w artykule na stronie https://olesnicainfo.pl/rozmaitosci/popularne-rodzaje-palet-i-zasady-ich-uzytkowania/201498/ .

    OdpowiedzUsuń
  111. Wraz z ekspansją firm transportowych poza granice, opłaty drogowe i zwroty podatku VAT mogą być kłopotliwe. Na szczęście https://tollway.pl/ jest nieocenionym narzędziem do pobierania opłat drogowych i zwrotów podatku VAT. Przyjazna dla użytkownika strona internetowa zapewnia pomocne informacje i zasoby, które pomagają usprawnić ten proces.

    OdpowiedzUsuń